Domo-kun Cute

Saturday 20 August 2016

Kekasih dari Syurga Firdausi

Tuhan
Aku merindukanMu
Menangis akanMu

Tuhan
Lihatlah ini
Aku yang penuh dengan ruang dosa

Tuhan
Terima kasih atas hadiah ini
Nafas baru yang senantiasa segar setiap pagi
Rupa yang baik
Keluarga yang prihatin
Rezeki yang luas lagi berkah
Teman dan rakan persejuangan yang jujur

Tuhan
Andai ditakdirkan di dunia ini aku tidak ditemukan dengan mana-mana sang pria peneman suri hatiku,
Maka,
Kau damaikanlah hati kedua orang tuaku.
Peliharalah maruah mereka buatku.

Tuhan
Aku percaya kepada takdir dariMu lebih dari apa yang aku rancangkan
Lebih dari apa yang aku inginkan.

Siapa pun yang Kau temukan buat penemanku,
Dunia dan akhirat,
Aku percaya itu datang dariMu.

Tuhan
Lihatlah.
Aku merasa bahagia bersamaMu.

Tuhan
Lihatlah.
Aku merasa tenang berbicara denganMu.

Tuhan
Sedikit pun tidak aku kecewa dengan takdir dariMu.

Tuhan
Untuk kali ini,
Aku berdoa,
Siapa pun dia,
Dia adalah sosok yang terbaik dariMu buatku.


Dan jadikan hati kami redha,
Sehaluan impian dan penuh santun,
Mencintai dan saling menyayangi,
Menerima dan  saling menghormati,
Jujur dan saling setia.

Demi kesempuraan agama kami,
keturunan kami,
Dan harta kami,
Lau membangun sebuah keluarga harmoni.

Amin amin ya rabbal allamin.

Buatmu,
Wahai Kekasih dari Syurga Firdausi


No comments:

Post a Comment